Den 20:e december - snart är det jul

Hej alla. Idag fick jag en present av fastighetsbolaget Armada. Jag fick en väskkrok som man kan sätta fast på bordet... Tack Armada att jag får julklappar som jag kan ha nytta av :-) Dom saker jag har fått är bara löjliga, och ingenting jag anvönder i mitt hushåll.
 
 
 
Varför får vi inte en ny spis eller en ny kyl- o frysskåp? Nej, det måste gå sönder först och lägenheterna är byggda för 26 år sedan. Alla ska tänka på miljön i dagens samhälle men det är inte så, jag har betalat över en halv miljon, så tycker man att man ska få nya saker som gör att elkonsumtionen går ner. Hur ofta bör man få vitvarorna utbytta i en hyreslägenhet? Är det nån som har erfarenhet av det?
Min hyra höjs varje år, vart går pengarna? Går dom kanske till mina leksaker?
 
 
 
Det här kan man köpa till hyresgästerna och lägga på på hyran om man vill byta ut och tänka på miljön för 15.000:-. Det är 1250:- i månaden.
 
 
 
Denna spis kostar 4.999:-, det är 416:- i månaden. Det kunde man lägga på hyran också.
 
Snälla Armada, kan ni ta bort den här. Jag har redan betalat för en ny spis flera gånger om.
 
 
Likadant gäller dessa två fossiler....
 
 
Istället för att få leksaker så kunde ni, Armada, ha bättre idéer. Ni skulle ha en sida där man kunde kryssa i vad man vill ha i julklapp. En lönsam idé.
God Jul från en kunde som säger vad han tycker!
Patric Melic