Träning på PUFFA

Idag har jag tränat igen. Hårdträning. Min assistent kör hårt med mig. Jag hade ont i hela kroppen, men det är skönt, kroppen mår bra av träning.
Jag har tränat inne i stan i över 10 år, det är Landstinget som har lokaler på Rosenlunds sjukhus, för oss med handikapp.
Det finns många olika maskiner, en del specialanpassade för handikappade.
Vi har gjort ett individuellt program för mig, med hjälp av instruktörerna där. Många av dem har också olika slags handikapp. En av dem känner mig sen lång lång tid tillbaka. Han hade rullstolsträning med några stycken.
Nu kör jag mitt program tillsammans med min assistent, så det är inte så ofta vi behöver hjälp av instruktörerna.
När jag kommer hem är det skönt att få duscha och sen äta mat.
Ikväll ska jag ner och titta på majbrasa och sen blir det slappa i soffan med TV-tittande och sen sova.
Här tar jag i med full kraft, ändå är inte assistenten nöjd..
Idag gick jag 15 minuter x 2 på gåbandet. Då blev jag ordentligt trött i benen.

Här tar jag i
Här kan man se hur jag går på gåbandet, det är mycket jobbigt, men väldigt bra träning.

Den här maskinen kallas Ryggdrag, man jobbar med ryggen och armarna. Man kan variera vikten, och min assistent ser till att jag ligger på max vad jag orkar varje gång.